Život

eZakazivanje ima unapređene usluge

Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP) Srbije, u saradnji sa Kancelarijom za informacione tehnologije i elektronsku upravu Vlade Republike Srbije, pokrenulo je unapređenu uslugu eZakazivanje. Ova usluga je dostupna na portalu eUprava i namenjena je zakazivanju termina za podnošenje zahteva za izdavanje ličnih karata i pasoša, čime se značajno olakšava pristup ovim važnim administrativnim procedurama.

Osnovne karakteristike usluge

Usluga eZakazivanje omogućava građanima da planiraju svoje obaveze unapred, sa mogućnošću zakazivanja termina do 60 dana unapred. Ovo je ključna novina u odnosu na prethodni sistem, jer omogućava veću fleksibilnost i bolje upravljanje vremenom. Zakazani termini traju po 15 minuta po osobi, što osigurava dovoljno vremena za obradu zahteva.

Korisnički pristup i funkcionalnosti

Da bi koristili uslugu, građani moraju biti registrovani na portalu eUprava sa kreiranim eID nalogom. Ova registracija jednom se obavlja i omogućava pristup svim elektronskim uslugama MUP-a. Građani mogu zakazati termine ne samo za sebe, već i za članove svoje porodice, što je posebno korisno za roditelje koji žele da zakažu termine za decu. U slučaju potrebe, moguće je zakazivanje za svakog člana porodice pojedinačno.

Ukoliko građani ne mogu da se odazovu na zakazani termin, imaju mogućnost da ga otkažu najkasnije 24 sata pre početka. Ovo omogućava da otkazani termin iskoriste drugi građani, čime se efikasnije koriste resursi. Sve informacije o zakazanim, izmenjenim ili otkazanim terminima dostupne su u odeljku „Moje aktivnosti“ na portalu eUprava, što olakšava praćenje i upravljanje terminima.

Prednosti usluge

Usluga eZakazivanje donosi brojne prednosti za građane:

Smanjenje vremena čekanja: Zakazivanje unapred smanjuje gužve i duga čekanja u administrativnim uredima, posebno u periodima veće frekvencije, poput sezone putovanja.

Bolje planiranje: Mogućnost rezervisanja termina do 60 dana unapred omogućava građanima da bolje organizuju svoje vreme, što je posebno korisno za one sa zaposlenim rasporedom.

Povećana pogodnost: Zakazivanje za više članova porodice u jednom koraku štedi vreme i olakšava roditeljima i starateljima, posebno kada je potrebno obnoviti dokumente za decu.

Fleksibilnost: Mogućnost otkazivanja ili prepostavljanja termina pruža veću fleksibilnost u slučaju nepredviđenih okolnosti, poput bolesti ili hitnih obaveza.

Pozadina i značaj usluge

Ova unapređena usluga deo je šireg napora Vlade Republike Srbije da unapredi elektronsku upravu i olakša pristup javnim uslugama. Prema izjavama iz MUP-a, cilj je smanjenje čekanja u redovima i poboljšanje korisničkog iskustva.

Možda će vas zanimati još i: Kako proveriti neplaćene saobraćajne kazne i kaznene poene?

Pratite nas i na Instagram i Facebook profilu.

Back to top button