Harmonika i violončelo sviraju novu srpsku muziku ovog vikenda

Narodni muzej Zrenjanin
Naroni muzej Zrenjanin

U Salonu Narodnog muzeja Zrenjanin u subotu, 19. novembra, u 19:00 biće održan koncert pod naslovom „Nova srpska muzika za violončelo i harmoniku“, a nastupaće Aleksandar Latković, violončelu i Branko Džinović, harmonika.

Na programu će biti dela kompozitora Snežane Nešić, Svetlane Maraš, Draška Adžića, Maje Bosnić i Juga K. Markovića.

Ovaj duo nastao je slučajno pred koncert Branka Džinovića u Studiju 6 Radio Beograda decembra 2018. godine, kada su umetnici ad hoc izveli zajedno delo Sofije Gubajduline, nakon čega su nastavili saradnju kroz projekat „Nova srpska muzika za harmoniku i violončelo” koji je podržan iz Fonda za kulturna davanja Sokoja. 

Nedovoljan broj originalnih  kompozicija domaćih autora pisanih za ovaj kamerni duo,  bio je razlog da se obrate autorima mlađe generacije sa kojima su do sada sarađivali da urade nove kompozicije za njih. 

Aleksandar Latković je kao prvi violončelista Beogradske filharmonije nastupao predvođen dirigentima kao što su Zubin Mehta, Uroš Lajovic i Muhai Tang. Deluje kao član Gudačkog kvarteta Beogradske filharmonije.

Sa Kamernim orkestrom Maler, orkestrom BandArt i Festivalskim orkestrom Lucerna, nastupao je širom Evrope pod vođstvom umetnika kao što su Klaudio Abado, Pjer Bulez, Daniel Harding, Gordan Nikolić, Hajnc Holiger. Nastupao je u salama Korto i Sorbona u Parizu, Vredenburg u Utrehtu, Studiju France 3 u Strazburu, u Fontenblou, Val d’Izeru, na BEMUS-u i Čelo festu.

Branko Džinović je sarađivao sa nekim od najznačajnijih savremenih kompozitora današnjice kao što su Salvatore Šarino, Per Norgard i Sofija Gubajdulina. Kao solista i kamerni muzičar je nastupao širom Evrope, u Australiji, Novom Zelandu, Kanadi i Americi. Nastupao je u Kenedi centru u Vašingtonu i Linkoln centru u Njujorku.

Za vreme doktorskih studija u Torontu, saradjivao je sa Internacionalnim ansamblom za savremenu muziku (ICE) iz Njujorka. Bavi se komponovanjem muzike za film i pozorište i nastupa na bandoneonu koji je izučavao u Buenos Airesu.