Zastareli račun (ne)mora da se plati

105.rs

Računi za mobilni i fiksni telefon, kablovsku i internet, struju i komunalne usluge zastarevaju posle godinu dana. Ali, uvek postoji neko „ali“.

U ovakvim slučajevima „Ali“(baba) je izvršitelj, koji preko prinudne naplate može itekako da vam napravi višestruke probleme mimo već neplaćenog računa.

Iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije (NOPS) poručuju da ukoliko vam je stigla tužba za zastarelo potraživanje, ni u kom slučaju ne treba izbegavati rešenje koje stigne. Ako se desi da stigne tužba za zastarelo potraživanje i sa njom rešenje od izvršitelja, postoji rok od osam dana da se uloži prigovor i da se uradi poziv na zastarenje duga, i to je jedini način da se počne sa procesom stopiranja prinudne naplate potraživanja.

Varijanta „račun će da zastari posle 12 meseci pa ne moram da platim“ jednostavno ne funkcioniše, pošto se zastarevanje računa ne primenjuje automatski, već isključivo ako se lično pozovete na to u roku od osam dana, pošto sud ne vodi računa o rokovima, već to morate da uradite vi odnosno korisnik. Ukoliko propustite ovaj vremenski period, izvršitelj će prinudno naplatiti taj, i sva ostala dugovanja koja se budu stvorila u ovom procesu, a biće ih.