Naslovna stranicaZrenjaninKomunalna milicija Zrenjanin: između stvarnih i stvorenih problema

Komunalna milicija Zrenjanin: između stvarnih i stvorenih problema

Na terenu ima svega, od ozbiljnih komunalnih problema, preko zavađenih komšija do ujeda majmuna - kaže za portal 105.rs Branislava Topalov, koordinatorka komunalne milicije u Zrenjaninu.

European Top 44 Airplay chart

Komunalna milicija predstavlja organ gradske uprave u Republici Srbiji.

Zakonom iz 2010. godine, Zrenjanin je dobio je Odeljenje komunalne policije. Osam godina kasnije, zakon Ministarstva unutrašnjih poslova, promenio je „policiju“ u „miliciju“.

Komunalna milicija u Zrenjaninu trenutno ima 10 službenika na terenu, a rad se odvija u tri smene. Dakle, dostupni su 24 časa, svakog dana u godini.

Branislava Topalov je koordinatorka komunalne milicije u Zrenjaninu i u ovoj službi nalazi se od samog početka. Sa njom smo razgovarali o nadležnostima i ovlašćenjima komunalne milicije, komunikaciji sa građanima i iskustvima sa terena.

Kakva su ovlašćenja komunalne milicije?

Ovlašćenja, koja su nam data zakonom iz 2010. i izmenama iz 2018. godine su najpre upozorenje, zatim usmeno naređenje, provera identiteta, dovođenje lica, zaustavljanje i pregled lica, predmeta i vozila, privremeno oduzimanje predmeta, audio i video snimanje, upotreba sredstava prinude, prikupljanje obaveštenja i ostala ovlašćenja koja su nam data zakonom. Kad kažem ostala, tu se uglavnom misli na saradnju sa ostalim gradskim službama, inspekcijama ili organima.

Trudimo se da, kada izađemo na teren, najpre upozorenjem rešimo problem. Nije nam cilj da primenjujemo druga ovlašćenja niti da kažnjavamo građane, ukoliko se situacija može rešiti upozorenjem.

Ono što se ne toleriše je parkiranje na zelenim površinama kao i bacanje smeća van obeleženog mesta. Takođe, pooštrena su pravila za ugostitelje koji prekorače ograničenja radnog vremena. Samim tim se i broj prijava ovih prekršaja smanjio.

U kojim situacijama građani mogu da vam se obrate?

Obraćaju nam se u raznim situacijama. Mi smo služba koja je najčešće na terenu i radimo 24 sata, i nekako se građani uglavnom odlučuju da prvo pozovu nas. Nakon što primimo poziv, mi se dalje organizujemo sa ostalim gradskim službama.

U principu obraćaju nam se za sve i svašta, od rupe na putu, propalog šahta, slomljene grane, psa lutalice i ujeda pasa, odbeglih životinja, buke u stanovima i lokalima, pa do parkiranja na zelenoj površini, vožnje bicikla u pešačkoj zoni do nepropisnog odlaganja smeća.

Ovo nisu sve naše nadležnosti, ali kao što rekoh, građani su navikli da najpre nas kontaktiraju – kaže Branislava Topalov.

Životinje i komunlana milicija.

Građani nas vrlo često kontaktiraju kada imaju određeni problem sa životinjama i insektima. Prijave koje se odnose na pojavu pasa lutalica sam već spomenula. Međutim, beležili smo i prijave pojave stršljena, zmija, napad srndaća, štetu koju psi lutalice naprave u kokošinjcima, oborima. U tim slučajevima, dalje kontaktiramo odgovarajuća društva ili službe u gradu ili pokrajini.

Da li ste uvek u obavezi da izađete na teren kada građani prijave neki problem?

U principu jesmo. Međutim, posle 13 godina iskustva, znamo da odredimo prioritete. Primamo dosta prijava problema koji zahtevaju hitno rešavanje, kao na primer, nakon obilnih padavina u maju. Tu smo odmah spremni da se organizujemo i među sobom i sa drugim službama i da pružimo građanima podršku na terenu. Sa druge strane, primamo i dosta poziva koji se odnose na probleme čije rešavanje nije toliko hitno ili poziva za prijavu problema koji zapravo i nisu problemi.

Tu najpre mislim na to da nas dosta ljudi, naročito starijih, zove jer su usamljeni.

Takođe, nekada nismo u mogućnosti da odmah izađemo na teren, zbog broja ljudi koji su angažovani u datom momentu, ali u suštini, niko ko nas pozove ne ostane bez odgovora.

Kako funkcionišete u naseljenim mestima?

U naseljenim mestima funkcionišemo po nekom planu i dogovoru. Najčešće grupišemo naseljena mesta pa u toku jednog dana posetimo više ili prikupimo nekoliko prijava pa ih rešavamo određenog dana. Ukoliko je nešto hitno, onda se plan prilagođava datom slučaju.

Možete li da izdvojite neke od najzanimljivijih „problema“ koje su građani prijavljivali?

Takvih slučajeva je bilo jako mnogo za ovih 13 godina rada komunalne milicije. Ipak, mogu da izdvojim da su građani prijavljivali golubove koji im ostavljaju izmet na prozoru, zatim pse koji laju. Primili smo i prijavu da komšije u susednom stanu koriste psovke u razgovoru. Takođe, bilo je prijavljivanja nepostojećih kretanja na tavanu, nepostojećih vozova koji prolaze kroz stan i sličnog.

Jedan od poziva zbog kog smo ostali zatečeni se odnosio na ujed majmuna. Zaista, pre nekolio godina je u cirkusu koji je gostovao u Zrenjaninu, čoveka ujeo majmun, pa smo i to morali da rešavamo.

Kako vam se građani mogu obratiti?

Građani nas mogu kontaktirati 24 sata, svakog dana u nedelji i praznicima.

Problem mogu prijaviti na 0233150092 ili 0653150092. Takođe, mogu nas kontaktirati i putem Viber aplikacije, gde nam mogu proslediti i fotografije. Mejl adresa komunalne milicije im je takođe na raspolaganju komunalna.milicija@grad.zrenjanin.rs, a mogu doći i lično u Gimnazijsku 3, ulaz iz prolaza.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI...

Vreme i kvalitet vazduha

Zrenjanin
broken clouds
17.2 ° C
17.2 °
17.2 °
67 %
8.8kmh
71 %
Thu
24 °
Fri
13 °
Sat
20 °
Sun
24 °
Mon
22 °