Madona, početak karijere

Godina je 1958. i u Bej Sitiju u saveznoj državi Mičigen, rođena je Madona Luiz Čikone. Skraćujući svoje ime na mononim, postaje jedna od najuspešnijih pevačica svih vremena.

Sa 20 godina i samo 35 dolara u džepu, 1978. Madona Luisa Čikone napušta rodni gradić Bej Siti u saveznoj državi Mičigen i odlazi u Veliku Jabuku gde nalazi posao rezervne plesačice i pevačice za nekoliko rok grupa. „Bio je to moj prvi put u životu da se vozim avionom, da sedam u taksi. Bila je to najhrabrija stvar koju sam uradila u životu“ – izjaviće ona jednom prilikom.

Sledeće godine, njen tadašnji dečko je poziva u svoj bend, gde je zauzela mesto bubnjara. Napustivši ih već početkom 1980. odlučivši da krene solo, svojom demo snimcima je impresionirala DJ-a i producenta Marka Kaminsa, koji je organizovao sastanak između Madone i osnivača izdavačke kuće Sire Records, Simora Štajna, koji joj je odmah ponudio ugovor. Simor je ispričao za časopis Mojo:

„Upoznao sam ovog mladog klupskog DJ-a, Marka Kaminsa, koga sam smatrao posebnim, pa sam mu dao budžet da pronađe nove umetnike s kojima bismo radili. Treći ili četvrti umetnik bio je Madonna i on je aranžirao pesmu pod nazivom „Everybody„, koja mi se veoma dopala. Bio sam u bolnici oko 9 dana, ali sam ga pozvao i rekao da želim da upoznam tu žensku što se zove Madona i da pokušam da dogovorim saradnju. Odbijena je od strane nekoliko ljudi, uključujući i jednog od mojih idola, Krisa Blekvela iz izdavačke kuće Island Records, pa kada je ušla kroz ta vrata, videlo se da zaista želi taj ugovor. Znao sam da će postati prilično velika, a nakon četvrte singlice „Borderline„, znao sam da je ništa neće zaustaviti.“

Godine 1983. objavljuje svoj debi album pod nazivom „Madonna“ i vrelu dens pesmu „Everybody“, sa pozamašnim odzivom mejnstrim publike, ali i prilično velikom popularnošću na plesnim podijumima diskaća. Međutim, njen drugi album, „Like a Virgin„, pisan, komponovan i aranžiran uz pomoć već tada poznatih majstora ovih zanata – Bilija Štajnberga, Najla Rodžersa i Stiva Breja, lansira je na vrh top-lista, i polako svim nevernim Tomama dokazuje da ova dama nije samo prolazna senzacija.

Madona takođe dokazuje da je mnogo više od pop pevačice: ona je gromobran za kontroverze koje izaziva svojim izgledom i zvukom koji se neprestano menjaju. Kritičari je doživljavaju kao oportunistu skromnog talenta (posebno je kritikovana za glumu i loše filmove, gde dobija „Zlatne maline“ za uloge u filmovima „Shanghai Surprise„, „Who’s That Girl?„, „Body of Evidence„, „The Next Best Thing“ i „Swept Away„). Za fanove, ona je hrabar uzor koji sa apsolutnom hrabrošću stavlja na svoju sliku i svoju seksualnost.

Kada je počinjala, Madonin prepoznatljiv izgled uključivao je izblajhanu kosu, krstić oko vrata, crne narukvice i mrežaste čarape. Dizajner nakita i stilista Maripol bio je Madonin stilista i imao je veliku ulogu u stvaranju njenog izgleda, koji su fanovi pokušavali da imitiraju.

Nastaviće se…

Pročitajte još i Rocky Horror Picture Show – od treša do kulta!