Kada se strujomer zaglavi na skupoj struji, dok neko to ne primeri i ne otkloni kvar, može da prođe i po nekoliko meseci, jer često se problem primeti tek posle drugog pa i trećeg računa.
Iako čitač struje mora da primeti i zabeleži da je brojilo stalo, uvek je moguće da se to previdi.
Po navici, veš mašina, bojleri i ostali veliki potrošači uključuju se noću, ali kada svejedno stigne račun sa previše velikih cifara, tek tu se primeti da nešto ne valja.
I šta kada se primeti?
Na šalteru za reklamacije u matičnoj distribuciji morate da priložite obračun preko kojeg će biti jasno da brojilo ne beleži potrošnju po odgovarajućim tarifama. Sreća, pa reklamaciju možemo telefonskim putem. Ukoliko čitači na terenu primeti da je merni uređaj neispravan, ima obavezu da to odmah prijavi, a korisnik mora najkasnije u roku od tri dana kada primeti kvar. Operater je dužan da bez odlaganja, a opet najkasnije u roku od tri radna dana od dana saznanja o kvaru, obavesti korisnika o svim smetnjama i da preduzme hitne mere za njihovo otklanjanje, opet u roku od tri radna dana od dana slanja obaveštenja – poručuju iz EPS-a.
Ako je uređaj vlasništvo operatera, zamena strujomera i majstorske ruke su besplatni. Nakon popravke ili zamene, vrši se ispravka računa za period u kome je brojilo bilo neispravno, a ispravka može da se odnosi na jedan ili više obračunskih perioda.