MuzikaZabava

„Take on me“ prvi put, „Take on me“ drugi put (A-ha)

Treća sreća za A-ha!

Numera „Take on me“ iz 1985. je jedan od najuspešnijih i najprepoznatljivijih hitova 80-ih godina prošlog veka, mnogi je zovu i „himnom 80-ih“, ali za malo je mogla ostati zakopana i zaboravljena čak i kod domaće norveške publike, ne samo u toj deceniji, već i godini njenog prvobitnog nastanka 1982.

Te godine A-ha ekipa je snimila i objavila numeru „Lesson One“ koja će biti proto-verzija numere „Take on me“, sa malo drugačijim tekstom i pomalo „osnovnim“ instrumentalom. Ipak, imali su veliku sreću da ova numera 1983. nekako dođe do jednog od veterana muzičke industrije – Terija Slejtera (Terry Slater), kojem su se naslov i pogotovo izgled frontmena benda Mortena Harketa, kojeg će opisati kao „nestvarnu norvešku varijanta Patrika Svejzija u najboljim godinama“ toliko dopali, da će u kratkom roku ponuditi bendu ugovor sa izdavačem Warner Bros. Records i postati njihov menadžer.

Ima tu nešto, ali to nije „to!“

Negde krajem zime 1984. bend će od starog „Lesson One“ napraviti novu numeru – „Take on me“, snimiti prateći spot u kojem će frontmen Mort zasijati u iscepanim farmericama i majici, bend će pokazati sve svoje instrumentalne sposobnosti i pesma će postati hit… ali samo u Norveškoj. Van matične zemlje, NIGDE nisu uspeli da se uspešno kotiraju i prodaju, a pogotovo su u Velikoj Britaniji prošli toliko nisko ispod radara, da su udarili nosem u zemlju.

To je skoro „to!“, ali opet neeeeešto fali…

Nešto je moralo da se uradi.

Nakon mesec dana razmišljanja, menadžer je rekao momcima da moraju da opet snime „Take on me“, ali će ovaj put u pomoć pozvati teškaše industrije – aranžere Alana Tarnija (Alan Tarney) i Džefa Ajerofa (Jeff Ayeroff) koji će numeri dati više zvučnih ukrasa, bolji zvuk sintisajzera, i energiju kakva dolikuje ovakvom jednom delu.

Sa novim zvukom morao je da dođe i novi spot, a režiserska stolica ponuđena je čoveku koji je već imao iskustva i koji će tek napraviti monumentalne spotove za numere kao što su npr. „Billie Jean„, „She blinded me with science„, „Summer of ’69“ i „Don’t you want me“ – Stivu Beronu (Steve Barron). Ipak, za čuveni izgled spota u kojem se preklapaju realnost i svet stripa, zaslužan je bračni par animatora koji su činili Majkl Peterson i Kendes Rekinger (Michael Patterson/Candace Reckinger), koji su takođe radili i na spotovima za naslove „Opposites Attract„, „Luka“ i „Impulsive„.

Konačna verzija video spota pojaviće se u maju 1985. prvo u bioskopima pre projekcija a zatim na MTV-u gde će je videti i čuti ceo svet, a kako su i radio stanice krenule da je puštaju, već u avgustu numera će uleteti na američku Top40 listu najprodavanijih singlova. U oktobru stiže na vrh pomenute liste, gde će ostati samo jednu nedelju, ali će zato učiniti bend A-ha prvim norveškim osvajačem ovog spiska, dok će u Velikoj Britaniji njihov uspon ka vrhu zaustaviti na mestu broj 2 naslov „The Power of Love“ od Dženifer Raš (Jennifer Rush).

E to je „TO!“

Ipak, „Take on me“ postaće ne samo hit pesma, već i kulturološki fenomen, najviše zahvaljujući čuvenom video spotu, kao i muzici koja je uspela da duh 80-ih godina pretvori u note, i njena popularnost živeće i kroz dobar deo 21. veka.

Za još interesantnih priča o hitovima i njihovim kreatorima i izvođačima, slušajte „Popodnevni Espresso sa Aleksandrom Krstićem“ svakog radnog dana od 15-19h!

Povezani članci

Možda će vas zanimati:
Close
Back to top button