Numera „Take on me“ iz 1985. je jedan od najuspešnijih i najprepoznatljivijih hitova 80-ih godina prošlog veka, mnogi je zovu i „himnom 80-ih“, ali za malo je mogla ostati zakopana i zaboravljena čak i kod domaće norveške publike, ne samo u toj deceniji, već i godini njenog prvobitnog nastanka 1982.
Te godine A-ha ekipa je snimila i objavila numeru „Lesson One“ koja će biti proto-verzija numere „Take on me“, sa malo drugačijim tekstom i pomalo „osnovnim“ instrumentalom. Ipak, imali su veliku sreću da ova numera 1983. nekako dođe do jednog od veterana muzičke industrije – Terija Slejtera (Terry Slater), kojem su se naslov i pogotovo izgled frontmena benda Mortena Harketa, kojeg će opisati kao „nestvarnu norvešku varijanta Patrika Svejzija u najboljim godinama“ toliko dopali, da će u kratkom roku ponuditi bendu ugovor sa izdavačem Warner Bros. Records i postati njihov menadžer.
Negde krajem zime 1984. bend će od starog „Lesson One“ napraviti novu numeru – „Take on me“, snimiti prateći spot u kojem će frontmen Mort zasijati u iscepanim farmericama i majici, bend će pokazati sve svoje instrumentalne sposobnosti i pesma će postati hit… ali samo u Norveškoj. Van matične zemlje, NIGDE nisu uspeli da se uspešno kotiraju i prodaju, a pogotovo su u Velikoj Britaniji prošli toliko nisko ispod radara, da su udarili nosem u zemlju.
Nešto je moralo da se uradi.
Nakon mesec dana razmišljanja, menadžer je rekao momcima da moraju da opet snime „Take on me“, ali će ovaj put u pomoć pozvati teškaše industrije – aranžere Alana Tarnija (Alan Tarney) i Džefa Ajerofa (Jeff Ayeroff) koji će numeri dati više zvučnih ukrasa, bolji zvuk sintisajzera, i energiju kakva dolikuje ovakvom jednom delu.
Sa novim zvukom morao je da dođe i novi spot, a režiserska stolica ponuđena je čoveku koji je već imao iskustva i koji će tek napraviti monumentalne spotove za numere kao što su npr. „Billie Jean„, „She blinded me with science„, „Summer of ’69“ i „Don’t you want me“ – Stivu Beronu (Steve Barron). Ipak, za čuveni izgled spota u kojem se preklapaju realnost i svet stripa, zaslužan je bračni par animatora koji su činili Majkl Peterson i Kendes Rekinger (Michael Patterson/Candace Reckinger), koji su takođe radili i na spotovima za naslove „Opposites Attract„, „Luka“ i „Impulsive„.
Konačna verzija video spota pojaviće se u maju 1985. prvo u bioskopima pre projekcija a zatim na MTV-u gde će je videti i čuti ceo svet, a kako su i radio stanice krenule da je puštaju, već u avgustu numera će uleteti na američku Top40 listu najprodavanijih singlova. U oktobru stiže na vrh pomenute liste, gde će ostati samo jednu nedelju, ali će zato učiniti bend A-ha prvim norveškim osvajačem ovog spiska, dok će u Velikoj Britaniji njihov uspon ka vrhu zaustaviti na mestu broj 2 naslov „The Power of Love“ od Dženifer Raš (Jennifer Rush).
Ipak, „Take on me“ postaće ne samo hit pesma, već i kulturološki fenomen, najviše zahvaljujući čuvenom video spotu, kao i muzici koja je uspela da duh 80-ih godina pretvori u note, i njena popularnost živeće i kroz dobar deo 21. veka.
Za još interesantnih priča o hitovima i njihovim kreatorima i izvođačima, slušajte „Popodnevni Espresso sa Aleksandrom Krstićem“ svakog radnog dana od 15-19h!