Razno

Treći Adria Summit: Budućnost digitalne ekonomije i ključne poruke

U hotelu Kempinski Adriatic u Savudriji kod Umaga, u subotu, 11. maja, završen je treći Adria Summit. Konferenciju čija ključna tema je bila budućnost digitalne ekonomije, otvorili su organizatori Zoran Torbica i Dejan Tešić, i Stefan Lazarević, predsednik Američke privredne komore u Srbiji. Njihova uvodna obraćanja postavila su temelj za diskusije u kojima je učestvovalo preko 400 učesnika iz 19 država, i 80 predavača iz celog sveta.

Fokus na američkom tržištu

Adria Summit Izazovi SAD trzista 1068

Na ovogodišnjem Adria Summitu, posebna pažnja je posvećena mogućnostima ulaska na tržište SAD. „Klima u San Francisku je gotovo identična onoj u Istri. To je sigurno jedan od ključnih razloga zašto za epicentar digitalnih industrija nije izabrana vlažna Florida, pustinjski vreo Teksas, ili snegom zavejana Montana“, spomenuto je, između ostalog, na panelu na kome su svoja iskustva o osvajanju američkog tržišta podelili oni koji su u toj misiji bili 100% uspešni: Nenad Milanović (CAKE), Nikola Božinović (Frame) i Tomislav Car (Productive).

Veštačka Inteligencija: nemojte prespavati revoluciju

Veštačka inteligencija je jedan od ključnih alata koji će se koristiti u narednom periodu. Oko ovoga su se načelno složili učesnici svih panela, uz opasku da je na globalnom nivou preko 60% patenata u vlasništvu Kine. Ipak, postoji barem jedno polje gde će veštačka inteligencija teško uspeti da se probije, a to je direktna komunikacija između ljudi. U tom smislu, konferencije poput Adria Summita ne moraju da se plaše za svoju budućnost, zaključili su „kraljevi konferencija“, Robert Čoban, Tomo Ricov i Zoran Torbica, na panelu posvećenom digitalnim strategijama u event industriji.

Budućnost Radnih Mesta

Omogućavajući brže, lakše i efikasnije procese rada, i smanjujući troškove poslovanja, veštačka inteligencija ubrzano menja tržište radne snage, pa će tri najtraženije veštine za zapošljavanje, u narednom periodu biti kreativno razmišljanje, analitičko razmišljanje, odnosno tehnološka pismenost. Na listi poslova koje će tehnologija potpuno eliminisati, vode šaltersko, odnosno osoblje na kasama, za par procentnih poena iznad knjigovođa, računovođa i osoblja zaduženog za unos podataka, istakao je u svojoj prezentaciji Pavle Savović, osnivač portala Telegraf.rs.

Novi tehnološki alati

Predstavljajući novi Microsoft-ov AI alat Copilot, Milan Gospić, prvi čovek Microsoft Srbija, istakao je impresivne statistike digitalne aktivnosti na globalnom nivou. Korisnici interneta na planeti Zemlji svakog minuta, svakog dana, rezervišu 747 smeštaja preko AirBnB platforme, potroše 455 hiljada dolara na Amazonu, pošalju 360 hiljada tvitova, 6.3 miliona upita za pretrage na Guglu i preko 41 milion poruka na Whatsappu. Sajber kriminalci pokrenu 30 DDOS napada, a korisnici Instagrama pregledaju 694 hiljade reelova. U samo 60 sekundi, gledaoci ukupno pregledaju 43 godine striming sadržaja, većinu na Youtube-u.

Na ogroman potencijal Youtube platforme, ukazao je i Aleksandar Ašković, konsultant koji je Sport klub od profila od 10 hiljada pretplatnika doveo do 427 hiljada pratilaca, i stalni saradnik Evrolige, Wargaminga i Balkan Trip TV-a. Video sadržaj jeste ključan, ali nije dovoljan, kaže Ašković: dobra (featured image) slika je pola klika.

Strategije investiranja

Adria Summit Vladimir Đukanović

Vladimiru Đukanoviću, investitoru i konsultantu sa desetogodišnjim iskustvom u JP Morganu i glavnim trejderom u John Levin & Co. Europe, investicionom fondu sa kapitalom preko 11 milijardi doalra, bilo je dovoljno svega dvadesetak minuta da objasni da, ako se počne na vreme i investira dugoročno, strpljivo, promišljeno i igrajući na sigurno, svako može da obezbedi da mu (svi) unuci budu bogati ljudi. Slamarica i nekretnine su među najlošijim izborima da investirate novac, poručio je Đukanović.

Poslovni izazovi

Adria Summit Hyper to Stable

Julien Coustaury, preduzetnik od svoje trinaeste godine, sa iskustvom poslovanja u preko 80 država na svetu, skrenuo je pažnju na to da Evropa ozbiljno zaostaje za SAD na polju poslovne klime, ukazavši na ključne razlike u konceptima poslovanja: u Americi, bankrot je sastavni deo poslovanja, i naprosto vas ne smatraju ozbiljnim poslovnim čovekom ako vam bar jedan poslovni projekat nije propao. U Francuskoj, direktoru preduzeća koje je proglasilo bankrot, zakonom je zabranjeno osnivanje novog privrednog subjekta u narednih 5 godina.

Adria Summit: Zaključci

Jedan od zaključaka Adria Summita svakako je i to da budućnost digitalne ekonomije u Srbiji ima dobar potencijal, između ostalog i zato što 50% mladih žele da postanu preduzetnici. Ovo je u svojoj  prezentaciji istraživanja poslovnih navika Generacija Z i Alfa, navela Jelisaveta Lazarević, docentkinja na FEFA fakultetu i Chief Economy Proucer na Bloomberg Adria.

Treći Adria Summit završen je celodnevnim neformalnim aktivnostima i druženjima, od jutarnje joge, do vožnje biciklom od Umaga do Portoroža, druženja u Agroturizmz Klaj.

Radio 105 je jedan od medijskih sponzora Adria Summita, od prve godine ove manifestacije.

Povezani članci

Back to top button