“Infrastruktura železnice Srbije” prodala 435 kilometara starih pruga, većina njih na kojima već decenijama vozovi nisu prošli i koje ekonomski više nisu isplative. Sa time 14 železničkih putnih pravaca u Vojvodini ide u zaborav.
Pravci od Zrenjanina do Vršca, od Bečeja do Vrbasa, od Vladimirovca do Kovina, Sente i Žablja, od Kanjiže do Horgoša i Sente od Sombora do Apatina, Bačkog Brega i Riđice, od Kikinde do Banatskog Aranđelova, od Karavukova do Bača, od Sečnja do Jaše Tomića i od Petrovaradina do Beočina – ostaće samo humke i prepoznatljivo šipražje “kud’ je nekad voz iš’o”.
Kako poručuju iz “Infrastruktura železnica Srbije”: “Na nekim od ovih pruga vozovi ne saobraćaju preko 40 godina, a bilo kakve nove investicije i popravke nemaju ni ekonomsko ni saobraćajno opravdanje”.
Za sada na papiru, a u naredne dve godine i uživo, pruge će se vaditi, pragovi sklanjati i šljunak odnositi, a ove poslove uradiće Društvu za građenje, remont i održavanje pruga ZGOP iz Novog Sada.
Pruga od Vršca do Zrenjanina duga 81 kilometar je i najduži od pomenutih pravaca i zatvoren je 2005. godine, a još prošlog leta su uklonjeni delovi šina sa svih mesta gde se taj kolosek ukrštao sa drumskim putevima, a jedini dokaz da je tu pruga nekada prolazila je svež asfalt kojim su prekriveni radovi.