Svetski dan potrošača – “Ne zovi me” u Srbiji još uvek ne radi, oni i dalje zovu

Prepodne, poslepodne, vreme doručka ili ručka, ili bilo koje vreme kada ne biste da vas neko uznemirava…

Zvrrrrrr – “Dobar dan… da li vas zanima besplatan ručak/promocija naših proizvoda…”

Da li su u pitanju sasvim legitiman način prodaje, blaga prisila na kupovinu nekog proizvoda ili čista prevara, ovo defitivno ume da iznervira, a često i da nepotrebno košta.

Zakonom o trgovini iz 2019. godine, ovakva telefonska prodaja je zakonski dozvoljena, i okarakterisana kao oblik prodaje na daljinu, međutim Zakon o zaštiti potrošača iz 2021. nudi mogućnost da Vas ovakvi pozivi zaobiđu.

Vlada je najavila otvaranje registra „Ne zovi me” koji bi bio tzv imenik brojeva telefona onih ljudi koji ne žele da imaju ovakve pozive, međutim, ovaj reigstar još uvek nije ozvaničen, i trebalo bi da se formira krajem septembra 2023.

Za ažuriranje i održavnje biće nadležan RATEL, a javna nabavka softvera je završena, kažu iz ove ustanove.

U Hrvatskoj i i Crnoj gori, ovi registri su počeli da funkcionišu pre nekoliko godina, i potrošačima daju za pravo da ukoliko trgovci nasrtljivo nude svoje proizvode i/ili usluge, potrošač uz pomoć listinga poziva može da se žali nadležnoj tržišnoj inspekciji, a trgovcu sledi novčana kazna.

Ipak, dok sve to konačno ne zaživi kod nas, jedini način odbrane od dosadnih pozivara moraće da bude “Ne hvala, nisam zainteresovan/a, doviđenja”.