YouTube (opet) u borbi protiv AdBlockera
YouTube
Ako primećujete nekoliko sekundi crnog ekrana pre nego što krene vaš YouTube snimak, ništa čudno, ali iritantno: YouTube gledaoci, posebno oni koji koriste uBlock Origin, prijavljuju čudno kašnjenje pre nego što video započne. Međutim, ovo nije greška. Ispostavilo se da je to deo najnovijeg pooštravanja borbe protiv ad blokera.
YT sada direktno ubacuje reklame u svoje video zapise, koristeći nešto što se zove „server-side injection“. Trenutno, kompanija isporučuje većinu svojih reklama korisnicima kao zaseban video pre video zapisa koji ste odabrali da gledate. To omogućava ad blokerima da identifikuju reklamu, zaustave je i direktno učitaju vaš video. Međutim, ako je reklama deo video zapisa, tradicionalna strategija ad blokera se pada u vodu.
Server-side ad injection – šta je to?
Kompanija nije uvela ovu novu taktiku reklama niotkuda: Programer SponsorBlock-a, ekstenzije koja automatski preskače sponzorisani sadržaj u video zapisima, podigao je uzbunu prošlog meseca da YouTube eksperimentiše sa server-side ad injection. Iako SponsorBlock nije bloker reklama, ova promena bi mogla da pokvari njegove usluge, jer dodavanje reklama u sam video remeti vremenske oznake video zapisa. SponsorBlock se oslanja na ove vremenske oznake da preskoči sponzorisane segmente: Kako se reklame razlikuju u dužini i broju, promene u vremenskim oznakama će biti nepredvidive, i alati kao što je SponsorBlock neće raditi kako su trenutno dizajnirani.
Za sada, međutim, tradicionalni ad blokeri kao uBlock Origin izgleda da mogu da identifikuju reklame čak i kada su deo video zapisa. Ali, pošto su vezane za sam video tok, bloker može samo da spreči pojavljivanje reklame, a ne da potpuno ukloni segment. Ovo dolazi u trenutku kada YT uvodi nove promene u svoje bezbednosne standarde za ekstenzije pretraživača. Kompanija kaže da određene ekstenzije pretraživača sada mogu uticati na performanse YT, i preporučuje njihovo onemogućavanje ako je to slučaj. Kako zgodno za njih, zar ne!
YouTube agresija u borbi protiv blokera reklama
Ovo je najnoviji razvoj u stalnoj borbi između YT kompanije i trećih strana ad blokera. Iako je YT oduvek odvraćao gledaoce od korišćenja ad blokera, kompanija je počela da suzbija te alate prošle godine. Kada koristite određene ad blokere u nekim pretraživačima, korisnici su videli iskačuće upozorenje da isključe svoj ad bloker. Ako su nastavili da koriste svoj ad bloker, možda su otkrili da se snimci više neće učitati za njih uopšte. Čak i ako YT nije potpuno blokirao video zapise, sajt bi mogao veštački usporiti vremena učitavanja ili preskočiti na kraj video zapisa. YouTube je takođe krenuo protiv klijenata trećih strana sa ugrađenim ad blokerima, tako da oni više nisu pouzdana alternativa.
Dok nova strategija server-side injection ne izgleda da je potpuno rasprostranjena još uvek, jasno je da YouTube ne odustaje—i nije teško razumeti zašto. YouTube-ov glavni izvor prihoda su reklame. Koristeći ad bloker, korisnici sprečavaju YT i njegove kreatore da zarađuju novac od pregleda.
Naravno, korišćenje interneta bez ad blokera je prilično neprijatno, i to godinama unazad. Sa zabrinjavajućim porastom zlonamernih reklama, korišćenje ad blokera je zapravo dobra praksa za sajber bezbednost. Čak i FBI preporučuje korišćenje jednog.
Rešenje – $$$ ili ;) ;) ;)
Za YT, postoji jasno rešenje: Pretplatite se na YouTube Premium. Ako platite, možete gledati YouTube uglavnom bez reklama, bez brige o korišćenju ad blokera koji će vam pokvariti iskustvo sa sajtom. Iako bi strastveni ljubitelji YouTube-a mogli naći vrednost u usluzi, pošto ona takođe dolazi sa YouTube Music, povremeni korisnici YouTube-a možda neće želeti da dodaju još jednu pretplatu na svoju već rastuću listu streaming usluga. Postoji jednomesečno besplatno probno razdoblje, tako da možete isprobati bez finansijske obaveze. A ako ste zainteresovani, YT u trenutku pisanja teksta nudi sledeće planove:
Individualni: 13,99 dolara mesečno, ili 139,99 dolara godišnje (štedi 27,89 dolara)
Porodični: 22,99 dolara mesečno, za vas i još pet osoba u vašem domaćinstvu
Studentski: 7,99 dolara mesečno
Ali, postoje i alternative. Ukoliko znate kako, ili još bolje, znate nekoga ko zna – YoutTube Premium možete uzeti preko VPN-a „preko Turske“ tj pretplatiti se kao da ste stanovnik neke druge zemlje, gde je pretplata mnogo jeftinija, skoro pa zanemarljiva. Ili, ukoliko ne želite ama baš ni dinara da ima date, postoji još jedna alternativa za korisnike mobilnih telefona i smart televizora – ReVanced aplikacija, ili neka od alternativa, koja je ustvari „otključan“ premijum YT. Zahteva minimalno znanje instaliranja aplikacija izvan Google Store-a, a funkcioniše 99% kao i premijum, a takođe uz YT dobijate otključan i YouTube Music. Zgodno, zar ne?
Pročitajte još i da li vam je stvarno potreban AirFryer?