Zanimljivo

Novi YUGO na horizontu: Srpska legenda u savremenom ruhu

Legenda srpskih drumova, YUGO, sprema se za veliki povratak! Kultni automobil koji je obeležio Jugoslaviju i Srbiju doživeće novo poglavlje sa modernizovanim modelom, inspirisanim originalnim dizajnom. Premijera se očekuje 2027. godine, a novi YUGO obećava da će očuvati šarm prošlosti uz savremene detalje koji bi mogli osvojiti i mlađe generacije vozača.

YUGO: Ikona srpske auto-industrije

YUGO, poznat i kao Zastava Koral, više je od automobila – to je simbol jedne ere. Od svog debija 1980. do kraja proizvodnje 2008, ovaj kompaktni automobil bio je prisutan na ulicama Jugoslavije i Srbije, sa preko 794.000 proizvedenih primeraka. Izvožen je u preko 70 zemalja, uključujući SAD, gde je pod imenom „Yugo GV“ postao svojevrsna zanimljivost osamdesetih. Iako je često bio predmet kritika zbog kvaliteta, YUGO je bio voljen zbog svoje jednostavnosti, pristupačne cene i praktičnosti. Mnogi ga pamte po avanturama na letovanjima, prvim vožnjama ili porodičnim putovanjima, a i danas se na ulicama Srbije može videti pokoju očuvanu „koralicu“.

Zanimljivo je da je bio prvi jugoslovenski automobil koji se prodavao u Americi, a njegova cena od samo 3.990 dolara 1985. godine učinila ga je najjeftinijim novim automobilom na tom tržištu. Ipak, američki mediji su ga često nazivali „najgorim automobilom svih vremena“, što nije sprečilo prodaju od preko 140.000 primeraka!

Ko stoji iza povratka YUGO-a?

Projekat oživljavanja predvodi Aleksandar Bjelić, preduzetnik koji je otkupio brend i prava na ovaj kultni automobil. Bjelić je izjavio da je cilj zadržati duh originala, ali i uneti dovoljno inovacija da YUGO bude privlačan današnjim kupcima. „Želimo da svaki vozač, od starih ljubitelja do novih generacija, u novom YUGO-u prepozna onaj neodoljivi šarm koji je obeležio naše ulice pre pola veka“, rekao je Bjelić. Tim koji radi na projektu uključuje dizajnere i inženjere iz Srbije, ali i međunarodne stručnjake, što daje nadu da će novi model biti konkurentan na globalnom tržištu.

Kakav će biti novi YUGO?

Novi YUGO zadržaće prepoznatljive crte originala – dvoja vrata, kompaktne dimenzije i retro estetiku koja podseća na model iz osamdesetih. Za sada je planirana samo verzija sa benzinskim motorom, bez električnog pogona, što je iznenađujuća odluka s obzirom na globalni trend elektrifikacije. Međutim, ovo bi moglo privući kupce koji preferiraju klasične automobile ili traže jeftiniju alternativu. Velika novina biće uvođenje automatskog menjača pored standardnog ručnog, što originalni YUGO nikada nije imao.

Prema prvim informacijama, novi model cilja na cenovni rang niskobudžetnih hečbekova, što znači da će biti pristupačan širokom krugu kupaca. Dizajn enterijera biće moderniji, sa osnovnim digitalnim ekranom, povezivanjem sa pametnim telefonima i poboljšanim bezbednosnim sistemima, poput ABS-a i vazdušnih jastuka, koji su obavezni po savremenim standardima. Ipak, ključni izazov biće kvalitet izrade – pitanje na koje originalni YUGO nije imao zadovoljavajući odgovor.

Originalni automobil je koristio motor od 1.1 ili 1.3 litra, sa snagom od svega 55 do 65 konjskih snaga. Za novi model se spekuliše o modernijem 1.0-litarskom turbo motoru koji bi ponudio bolje performanse uz nižu potrošnju goriva.

Može li parirati evropskim hečbekovima?

Originalni YUGO je u svetu često bio viđen kao primer loše izrade, sa problemima poput slabe pouzdanosti i zastarele tehnologije. Ovaj stereotip prati brend i danas, pa će kvalitet biti ključni faktor uspeha novog modela. Na tržištu niskobudžetnih hečbekova, YUGO će se suočiti sa jakim konkurentima poput Citroena C3, Renault Clia, Seata Ibize i Dacije Sandero. Ovi modeli nude solidan kvalitet, moderne tehnologije i dokazanu pouzdanost, što postavlja visok standard i dobru konkurenciju.

Da bi uspeo, moraće da ponudi ne samo nostalgiju, već i vrednost za novac – kombinaciju atraktivne cene, pouzdanosti i modernih karakteristika. Potencijalno tržište uključuje ne samo Srbiju i region, već i zemlje Istočne Evrope i možda čak povratak na američko tržište, gde bi retro dizajn mogao privući entuzijaste.

Nostalgija ili nova era?

Povratak ovog automobila izaziva mešavinu uzbuđenja i skepticizma. Za starije generacije, ovo je prilika da se podsete na mladost i jednostavnija vremena, dok mlađi vozači možda vide YUGO kao zanimljiv retro automobil sa povoljnom cenom. Ipak, postoji rizik da novi model ne ispuni očekivanja ili da ostane samo nostalgični projekat bez šireg tržišnog uspeha.

Hoće li stari šarmer ponovo osvojiti srpske i regionalne ulice? Može li postati ozbiljan igrač na globalnom tržištu ili će ostati samo sentimentalni podsetnik na prošlost? Odgovori na ova pitanja zavisiće od kvaliteta, cene i sposobnosti tima da iskoristi nostalgiju uz savremene standarde. Sve to ćemo saznati nakon premijere, 2027. godine, a do tada, ljubitelji mogu samo da sanjare o novim avanturama sa ovim srpskim klasikom.

Možda će vas zanimati još i: Srbija ka beskontaktnoj naplati putarine: Free Flow sistem do 2035. bez vinjeta.

Pratite nas i na Instagram i Facebook profilu.

Povezani članci

Možda će vas zanimati:
Close
Back to top button