Novi zakon o zaštiti potrošača: bezbednija onlajn kupovina od 2025. godine

U 2025. godini, biće donet novi zakon o zaštiti potrošača, naročito kada je u pitanju onlajn kupovina. Sa porastom onlajn trgovine, nove regulative će omogućiti sigurnije kupovine i transparentnije uslove za sve korisnike.
Tabela sadržaja
Obaveza prikazivanja originalnih cena: kraj zabluda
Jedna od najvažnijih promena u novom zakonu jeste obavezivanje trgovaca da uz snižene cene jasno prikažu i originalne cene proizvoda. Kada se popusti oglašavaju, trgovci će morati da prikazuju cenu proizvoda koja je bila na snazi pre 30 dana. Ovo će smanjiti mogućnost obmanjivanja potrošača i omogućiti im da donesu informisane odluke o kupovini.
Zaštita potrošača: jasna pravila o oglašavanju cena
Zakon o zaštiti potrošača propisuje da trgovci moraju da prikazuju proizvode i njihove cene na jasan i precizan način, bez bilo kakvih trikova. Fotografije proizvoda, bilo da su u fizičkoj radnji ili na internetu, moraju odgovarati stvarnom proizvodu, a cena koja je oglašena mora biti cena po kojoj će proizvod biti i prodan. Potrošači ne smeju biti dovedeni u zabludu u vezi sa cenom ili kvalitetom proizvoda.
Internet prevare: pravilna regulacija digitalnih usluga
Internet prevare su postale ozbiljan problem, ali nova regulativa daje potrošačima veće sigurnosne garancije. Direktivom 2019/770, koja je već implementirana u naš Zakon o zaštiti potrošača, obezbeđuje zaštitu u oblasti digitalnih usluga. Trgovci će biti odgovorni da proveravaju recenzije korisnika i obezbede da komentari ne budu lažno pozitivni, a da istovremeno budu istiniti i korisni za buduće kupce.
Onlajn kupovina u inostranstvu: problem za srpske potrošače
Iako se nova regulativa odnosi na internet kupovinu u Evropskoj uniji, još uvek postoji izazov kada je reč o kupovini putem stranih platformi. Kupovina proizvoda od trgovaca čije sedište nije u Srbiji može biti problematična, jer potrošači nemaju mogućnost da se obrate Tržišnoj inspekciji. Ipak, EU potrošači uživaju bolju zaštitu, jer postoji platforma za rešavanje sporova sa trgovcima i podnošenje prijava.
Obećana je sigurnija i transparentnija kupovina
Novi zakon o zaštiti potrošača ima za cilj da poboljša sigurnost i transparentnost onlajn kupovine. Potrošači će imati bolje informacije o cenama, kvalitetu proizvoda i zaštiti od internet prevara, dok će trgovci biti obavezni da poštuju striktne smernice koje sprečavaju obmanjivanje kupaca.
Pročitajte još i: Virtuelna kreditna kartica – da ili ne?
Svoj omiljeni radio i portal zapratite i na Instagram i Facebook profilu.